lemonsoft logo3
23.05.2017

Tystnad är ett tecken på god service


När det inte hörs några kommentarer då personalen printar ut sina papper, betyder det vanligen att allt fungerar precis som det ska. Programvaruföretaget Lemonsoft, som sysselsätter 65 personer i Vasa, har varit en trogen kund hos Movaco alltsedan företaget startade.


—I serviceavtalet ingår service av maskinerna samt leverans av färg och papper, berättar Lemonsofts utvecklingsdirektör Kari Joki-Hollanti. När den gamla printern har kommit till vägens ände, har vi skaffat en ny Canon-apparat i dess ställe. Vi uppskattar yrkesskickligheten och den lokala välfungerande servicen hos Movaco.

Vad är sedan yrkesskicklighet?

– Den långa erfarenheten inom branschen har gett kunskap om kundernas behov, och om vad som fungerar bäst i praktiken. Vi kan föreslå sådana lösningar för kunderna som fungerar just för dem. Vi delar gärna med oss av goda tips, om kunden så önskar, berättar Movacos grundare och verkställande direktör Mårten Snellman. Personalens kunnande är basen för servicekvaliteten. Vi har som målsättning att få maskinerna i skick på första servicebesöket. Utan vårt välförsedda lokala reservdelslager skulle detta inte vara möjligt.

Trots att god service är nummer ett för kunden, har också priset sin betydelse.

—Nog har vi ju konkurrensutsatt vår service, men vi har konstaterat att Movacos servicehelhet är värt sitt pris. Vi har inte ansett det nödvändigt att byta serviceleverantör, eftersom servicen har fungerat precis så som vi kommit överens om, säger Kari Joki-Hollanti på Lemonsoft. Jag kan rekommendera Movacos service både för stora och små företag, tillägger han.

 


Gå till "Aktuellt"