Vepsu Movaco
01.09.2017

Pitkäjänteistä tukemista paikalliselle urheilulle


Movacon nimi vilkkuu Vepsun sukissa. Yhteistyö VPS:n kanssa on kestänyt jo yli 10 vuotta. Miksi ihmeessä paikallinen yritys on valmis maksamaan rahaa urheilujoukkueen hyväksi?

—Jos tekisin tätä rahan takia, voin kyllä rehellisesti sanoa, että se kannattaisi lopettaa heti, toteaa Movacon toimitusjohtaja Mårten Snellman.
Tarkemmin asiasta puhuttaessa käy kuitenkin ilmi, että syyt yhteistyöhön ovat selkeät. Ensimmäinen asia on se, että VPS on menestyvä seura ja pelaa Veikkausliigassa. Snellmanin mukaan se kiinnostaa ihmisiä paljon Vaasan seudulla. Toinen tärkeä asia on yhteiskuntavastuu.

—Koen yrittäjänä velvollisuudekseni tukea paikallista urheilua. Uskon, että sijoittamani rahat ovat menneet hyvään tarkoitukseen, hän kertoo.
Pääsyy lienee siinä, että Snellmanin sydän sykkii vahvasti vaasalaiselle urheilulle.

Samaa tarinaa kertoo myös VPS:n toimitusjohtaja Petri Fahler, joka mainitsee, että yhteistyö eri yritysten kanssa lähtee usein tunnepuolelta. Koska seuralla on pitkä historia Vaasassa, se on tuonut mukanaan kumppaneita, jotka ovat mukana vuodesta toiseen. Hän mainitsee perusteluissaan tunteet ja kokemukset, mitä ihmiset saavat seuratessaan jalkapalloa ja seuran menestymistä.
VPS:n toimitusjohtajalle on täysin selvää, että heidän toiminnassaan paikalliset tuotteet ja palvelut nostetaan ykkössijalle.

—Ilman muuta on kaikkien etu, että me tuemme toisiamme. Näin teemme alueesta yhdessä vahvemman. Yhteistyökumppaneillamme on myös hyvä mahdollisuus verkostoitua samalla kun he viihtyvät jalkapallon parissa, Fahler sanoo.

Paikallinen urheiluseura kasvattaa paikkakunnan me-henkeä ja yhteen hiileen puhaltamista. Paikallisuus onkin se juttu, mihin halutaan panostaa.

—Koska Movaco on paikallinen toimija, on luonnollista, että haluamme olla näkyvillä paikallisotteluissa ja pelaajien vaatetuksessa. Itsekin seuraan aktiivisesti, mitkä yritykset näkyvät missäkin yhteyksissä. Kun yrityksen nimi näkyy toistuvasti paikallisissa medioissa, se lisää tunnettavuutta ja herättää asiakkaiden mielenkiinnon. Lisäksi se kertoo jotain myös yrityksen arvoista ja siitä, että me haluamme omalta osaltamme olla mukana edistämässä toimintaa, joka tuo alueelle näkyvyyttä.

Lisäksi hyvin menestyvä joukkue kannustaa lapsia ja nuoria urheilun pariin, sanoo Snellman, joka on painattanut Movacon logot myös muutamien juniorijoukkueiden vaatteisiin.

 

(Kuva: Harri Bragge / VPS)


Siirry "Ajankohtaista"-sivulle